DIY (Do It Yourself) jako pomysł na dochodowy biznes. Jak zarobić na rękodziele?

Rękodzieło to dla wielu relaksujące hobby. Czy DIY może być jednak czymś więcej? Np. pomysłem na dochodowy biznes. W artykule piszemy o tym, jak zarobić na rękodziele, a także jak przekuć pasję w sposób na życie.

Co to jest DIY?

DIY to skrót od angielskiego zwrotu „Do It Yourself”, co w tłumaczeniu na polski oznacza tyle, co: „Zrób to sam”. DIY jest określeniem idei, która polegała na samodzielnym tworzeniu różnych produktów na własne potrzeby, m.in. mydeł, poduszek, kosmetyków, dekoracji domowych itp. Główną cechą DIY jest jego oryginalność. Tworzenie rzeczy za pomocą własnych rąk i narzędzi sprawia, że żadne z nich nie są takie same. Każdy produkt, każdy powstały w ten sposób przedmiot jest jedyny w swoim rodzaju. Co więcej, DIY to rzeczy tworzone z pasją, a co za tym idzie – są to przedmioty o dużej jakości. Prawdziwą popularność idei DIY przyniosły lata 90, a także rozwój Internetu. W serwisie YouTube codziennie powstają nowe kanały o rękodziele, na których ich twórcy zamieszczają związane z tym tematem tutoriale i video-poradniki. Choć podstawowym założeniem idei DIY była jej niekomercyjność, tak obecnie tysiąca freelancerów w Polsce traktuje ją jako sposób na pomnażanie własnych dochodów. Niektórzy z nich utrzymują się tylko z rękodzieła, a jeszcze inni uprawiają DIY, aby dorobić do etatowej pensji.

Jak zarabiać na DIY?

Już wiesz, że na DIY można zarobić i wiele osób robi to z dużym powodzeniem. Jak jednak sprawić, aby Twój biznes DIY odniósł sukces? Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, co zrobić, aby Twoja pasja do rękodzieła zaczęła przynosić realne dochody.

Odpowiednie nastawienie do pracy

Jeśli zależy Ci, aby Twoja pasja stała się kiedyś sposobem na zarabianie pieniędzy to przede wszystkim musisz zmienić swoje nastawienie do tego co robisz i przestać traktować to tylko jako hobby, a zacząć myśleć o tym w kontekście własnego biznesu. Celem biznesu nie jest tylko radość z wykonywanej pracy, ale przede wszystkim generowanie zysków. Aby tak się stało, nie możesz liczyć, że coś się „samo zrobi”. Nie możesz też liczyć na regularne przychody. To, ile zarobisz, zależy wyłącznie od Ciebie.

Policz koszty produkcji i dostosuj cenę

Produkty rękodzielnicze różnią się nie tylko jakością i sposobem wykonania, ale także ceną. Każdy twórca DIY inaczej wycenia swoją pracę. Typową praktyką osób zajmujących się DIY obniża ceny swoich produktów, w obawie, że gdy te będą wyższe, nieudane im się sprzedać swoich produktów. Żeby uniknąć konieczności robienia podobnych rzeczy, dobrze poznaj swoich potencjalnych Klientów i dowiedz się jak będziesz ich szukać. Cenę produktu dostosuj do ich możliwości i wymagań. Innym czynnikiem, który powinien mieć decydujący wpływ na wysokość ceny Twoich produktów są miesięczne koszty produkcji. Policz koszt materiałów, dodaj do nich koszty związane z utrzymaniem sklepu internetowego, hostingiem, koszty działalności gospodarczej, a także wyceń poświęcony wytworzeniu produktów czas. Podziel uzyskaną kwotę przez ilość produktów, które wytworzysz w ciągu jednego miesiąca. W ten sposób uzyskasz kwotę, która stanowi koszt wyprodukowania jednego przedmiotu. Do tego wyniku, dodaj marżę, która będzie stanowić Twoje wynagrodzenie. W ten sposób uzyskasz ostateczną cenę produktu.

Promuj swoją markę w Internecie

Jak każda firma, biznes oparty na DIY wymaga odpowiedniej promocji. W Internecie, w obszarze DIY, działa duża konkurencja, dlatego trzeba poświęcić dużo pracy, aby pomóc klientom w odnalezieniu Twojej oferty. Dobra jakość produktów i piękne zdjęcia nie wystarczą. W biznesie opartym o DIY najskuteczniejszymi kanałami promocji jest Instagram, grupy na Facebooku, a także YouTube. Drugim elementem jest opracowanie ścieżki zakupowej dla Klienta. Najlepiej, aby każdy materiał opublikowany w Internecie odwoływał do Twojego sklepu internetowego, w którym można łatwo i szybko kupić stworzone przez Ciebie produkty. W uniwersalnym schemacie zakupowym, Klient najpierw zauważa produkt na jednym z portali społecznościowych. Następnie, zaczyna się nim interesować i szuka więcej informacji na jego temat. W tym celu, wchodzi do sklepu i przegląda dokładnie ofertę. Jeśli go przekona, naciska przycisk „Kup teraz” i dokonuje zakupu. Jeśli pozyskasz Klienta, staraj się utrzymać jego uwagę, regularnie wysyłając powiadomienia lub oferując mu rabat.

Dbaj o jakość produktów

Znudzeni masowością produktów dostępnych w sklepach sieciowych, Klienci coraz częściej szukają w Internecie wytworów rękodzielniczych. Ich głównymi atutami jest estetyka i pomysłowość wykonania. Jednak co komu po estetycznym produkcie, jeśli nie będzie on dość trwały? Właśnie dlatego, w branży DIY istotnym wyróżnikiem produktów jest także jakość ich wykonania. Gdy Twoje produkty będą dobrej jakości, z pewnością Klienci powrócą do Twojego sklepu internetowego.

Pomysły na biznes DIY

  • Biżuteria DIY.
  • Zegarki DIY z drewna.
  • Druty i Szydełka DIY.
  • Dekoracja dla domu DIY.

Pożyczka na biznes DIY

Chcesz rozkręcić biznes DIY? Mogą być Ci potrzebne dodatkowe środki na materiały lub narzędzia. Teraz możesz wziąć pożyczkę przez Internet. W Monedo Now możesz wnioskować o gotwkę nawet do 20 000 zł. Co więcej, sam dobierasz wielkość miesięcznej raty. Wejdź na www.monedo.pl/now i wnioskuj o pożyczkę w Monedo całkowicie online!