Jak zwiększyć swoją produktywność?

To, jak bardzo efektywni jesteśmy w pracy i poza nią zależy tylko od nas. Jeśli czujecie, że godziny przeciekają Wam przez palce, a wciąż jesteście w połowie listy zadań, to najwyższy czas dowiedzieć się: jak zwiększyć swoją produktywność, zaoszczędzić trochę czasu i mieć energię na swoje pasje.

Pracować należy nie tylko ciężko, ale także i sprytnie. Dzięki pewnym trickom, łatwiej zapanować nad swoimi codziennymi obowiązkami, niezależnie od tego, ile by ich było. Istotą jest odpowiednie podejście i planowanie – to zapewni produktywność, szybsze wykonanie zadań, ale i spokój psychiczny związany z posiadaniem wszystkiego pod kontrolą.

Lista ,,to – do”

Stworzenie listy ,,to-do” pozwoli na lepszą organizację pracy i wypełnianie każdego punktu po kolei, bez zastanawiania się nad kolejnymi czynnościami, które musimy wykonać. Na takiej liście wszystkie obowiązki mamy czarno na białym. Należy pamiętać, by przy tworzeniu list ,,to-do” kierować się zdrowym rozsądkiem i zapisywać na nich taką ilość zadań, które faktycznie będziemy w stanie wykonać w ciągu dnia pracy. Gdy stworzymy listę z kilkudziesięcioma podpunktami, ciężko będzie nam je wszystkie zrealizować, a nieodhaczone zadania zaczną nas zwyczajnie frustrować. By stworzyć dobrą listę ,,to-do”, rozbijajmy duże projekty na mniejsze podpunkty i dzielmy je na określone dni. Co więcej, zastanówmy się nad naszym trybem pracy i jako pierwsze planujmy zadania łatwe, bądź te bardzo wymagające. Dla niektórych najlepszą metodą na rozpoczęcie dnia w pracy jest metoda Briana Tracy’ego , która zakłada zabranie się od razu za najtrudniejsze projekty, inni za to wolą powoli się rozpędzać. Wybierz to co dla Ciebie najlepsze.

Technika Pomodoro

Produktywność ściśle powiązana jest z dobrą koncentracją. O nią jednak coraz trudniej — rozpraszają nas powiadomienia w telefonach, przychodzące na pocztę e-maile, czy nadmiar obowiązków. Gdy jesteśmy zdekoncentrowani, spada efektywność naszych działań. Możemy jednak sobie pomóc! Technika Pomodoro to niezwykle prosty trick na produktywność, który został obmyślony w latach 80 XX wieku. Jedyne czego potrzebujemy to timer. Jak to działa? Po pierwsze wybieramy zadanie, na którym chcemy się skupić. Potem ustawiamy timer na 25 minut — przez ten czas pracujemy nad zadaniem i nie odrywamy się od niego nawet na moment! Gdy minie 25 minut robimy sobie przerwę 5-minutową. Po przerwie ponownie ustawiamy timer na 25 i pracujemy nad zadaniem. Zaleca się by po 3-4 takich setach zrobić sobie dłuższą przerwę: koło 30 minut. Technika Pomodoro pozwala nam skupić się na zadaniu i nie odrywać się od niego. Podświadomie przez to krótkie 25 minut chcemy zrobić, jak najwięcej, tym samym stając się niezwykle produktywnymi. Gdy zaczynamy regularnie stosować technikę z timerem prędzej, czy później zobaczymy poprawę efektywności w pracy.

Action Method

Action Method to metod opracowana przez firmę Behance, która stworzyła platformę do dzielenia się portfolio prac. Obecnie Behance to platforma znana na całym świecie, która zrzesza profesjonalistów, jak i pozwala rektruterom na znalezienie idealnej osoby do zespołu. Action Method to metoda, która wspomaga produktywność, przy pracy, która zakłada wiele spotkań i kooperacji z innymi. O co w niej chodzi? O sprawną realizację dużych projektów. Action Method polega na rozpisywaniu wielu różnorodnych projektów na pomniejsze zadania i codzienne realizowanie niektórych z nich. Action Method uwzględnia także delegowanie zadań innym.

Zdrowy styl życia

Choć wyżej wymienione metody ułatwiają życie w pracy i pozwalają na zwiększenie produktywności, to powinniśmy pamiętać, że wszystko zaczyna się od nas. Odpowiednia dieta i aktywność fizyczna w naturalny sposób pozwoli nam na lepszą koncentrację i tym samym zwiększoną produktywność. Dlatego pamiętajmy by zdrowo się odżywiać, do pracy zabierać takie przekąski, jak orzechy, czy gorzka czekolada, a potem próbować wyżej wymienionych metod.