Jak wprowadzic cashback dla sklepu internetowego?

Rynek sprzedaży online powiększa się z każdym rokiem. Coraz więcej sklepów online, aby przyciągnąć klientów, oferuje ciekawe promocje, bonusy za zakupy lub wprowadza oferty specjalne. Jedną z nich jest cashback.

Co to jest cashback

Słowo cashback w dowolnym tłumaczeniu to powrót pieniędzy lub powrót gotówki. I chociaż brzmi to nieco absurdalnie, to jest jak najbardziej realne. Robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych, możemy brać pod uwagę obie sytuacje – płacąc kartą za zakupy, przy okazji wypłacamy pieniądze jak w bankomacie (powrót gotówki) lub korzystamy ze zwrotu części poniesionych wydatków (powrót pieniędzy na konto). Ta druga opcja zwana jest także moneyback. W sklepach online nie ma możliwości wypłaty gotówki, pozostaje jedynie wersja zwrotu części wydatków. Z punktu widzenia klienta jest to pewien rodzaj rabatu. Wynosi od jednego do kilku procent i zawsze stanowi miłą niespodziankę. Sklepy internetowe chętnie wprowadzają tę opcję, gdyż – jak pokazuje praktyka – klienci częściej kupują tam, gdzie mogą liczyć na dodatkowe korzyści.

Cashback portal
Portale oferujące cashback działają jak swego rodzaju pośrednicy. Technicznie wygląda to następująco:

  • klient zakłada konto na takim portalu,
  • klient robi zakupy,
  • klient otrzymuje cashback,
  • po zebraniu odpowiedniej kwoty (nie jest to dużo, najczęściej kilkadziesiąt złotych), klient może, ale nie musi, zlecić przelew zebranych środków cashback na swoje konto bankowe.

Warunkiem otrzymania cashback jest zrobienie zakupów za pośrednictwem portalu, czyli:

  • klient loguje się na portalu X,
  • klient wyszukuje na portalu X interesujący go sklep lub asortyment,
  • klient klika w odnośnik, który przeniesie go do sklepu.

Jeśli zakupy zostaną zrobione z pominięciem portalu X, klient nie dostanie swojego cashback, nawet jeśli w sąsiedniej karcie w przeglądarce internetowej ma otwartą stronę portalu X. Liczy się tylko przekierowanie na stronę sklepu.

Portale oferujące cashback skupiają wiele sklepów, które chcą się dzielić prowizją. Dla kogoś, kto często robi zakupy w sieci, taki dodatkowy bonus może być całkiem pokaźnym zastrzykiem finansowym co miesiąc.

Jak wprowadzić cashback w sklepie internetowym

Najprostszym sposobem na wprowadzenie cashback w sklepie internetowym jest zarejestrowanie go na jednym z portali-pośredników oferujących cashback. W tym celu trzeba wybrać portal, który ma transparentne zasady i przejrzysty, czytelny regulamin bez ukrytych kosztów. Warto postawić na portal, który może poszczycić się dużą liczbą współpracujących sklepów oraz dużą liczbą odwiedzin na portalu. Taki wybór to większe prawdopodobieństwo, że współpraca przyniesie wymierne korzyści.

Korzyści dla sklepu

Chociaż sklep, oferując cashback, ponosi koszty, w ostatecznym rozrachunku odnosi korzyści ze współpracy z portalem-pośrednikiem. Ponieważ klienci coraz częściej szukają takich portali, są one dobrą reklamą dla sklepów. Szczególnie dużo może na tym osiągnąć niewielki sklep, który dopiero startuje na rynku, lub taki, który mimo wielu lat funkcjonowania dopiero teraz decyduje się wprowadzić nowoczesne narzędzia finansowo-marketingowe. Dzięki współpracy z dużym portalem znacząco zwiększa się liczba klientów, a za tym idzie wzrost obrotów w sklepie. Wymierna korzyść finansowa połączona z ze wzmacnianiem pozycji sklepu na rynku, budowaniem pozytywnego wizerunku swojej marki oraz stałe poszerzanie wiedzy o potrzebach klientów to milowy krok na drodze do sukcesu finansowego w handlu internetowym.