Online czy offline – które usługi są lepsze dla konsumentów? 💻 Czytaj tu!

Online czy offline – które usługi są lepsze dla konsumentów?

Wiele usług dostępnych jest równolegle online i offline – bankowość, usługi finansowe, o zakupach w sklepach nie wspominając. Oba warianty usług mają swoich zwolenników, warto jednak wyboru dokonać świadomie, bez ulegania emocjom.

Kontakt z obsługą

Jednym z głównych argumentów na rzecz usług stacjonarnych jest możliwość kontaktu z obsługą. Czy jednak na pewno wyklucza to usługi online? Zdecydowanie nie! Coraz więcej firm działających online stawia na łatwy dostęp do konsultantów. Wykorzystują przy tym różne kanały – infolinię, czat, czy e-mail. Co charakterystyczne, coraz częściej pozwalają one na uzyskanie porady również w innych godzinach, niż standardowy czas otwarcia, typowy dla punktów offlinowych.

Wybierasz na spokojnie

Ogromną zaletą usług online jest fakt, że możesz na spokojnie porównać cechy różnych produktów i usług. W sklepie stacjonarnym nie zawsze wszystko leży obok siebie, w punktach usługowych, gdy zaczynasz się zastanawiać, często możesz spotkać się z wzdychaniem osób znajdujących się w kolejce za Tobą.

W przypadku zakupów lub zamawiania usług przeprowadzanych online, problem ten znika całkowicie, co wpływa nie tylko na komfort w trakcie podejmowania decyzji, ale i na pewność tejże decyzji.

Dostęp z każdego miejsca

Dostęp z każdego miejsca do zakupów onlineNajwiększym problemem związanym z korzystania z punktów stacjonarnych jest fakt, że trzeba do nich dojechać. Co więcej – i tak nie będziesz mieć pewności, że załatwisz to, czego potrzebujesz. Produkty mogą być chwilowo niedostępne, realizacja usług może wymagać dostarczenia dodatkowych dokumentów. To wszystko oznacza konieczność poświęcania dodatkowego czasu i ponownego stania w kolejkach.

Dla porównania w przypadku usług dostępnych online wszystko przebiega znacznie sprawniej. Dużo szybciej (żeby nie powiedzieć, że niemal natychmiastowo) dowiadujesz się o dostępności produktu, ewentualne formalności w wielu firmach internetowych są automatyzowane.

Dostawę produktów możesz zamówić prosto na swój adres i to na różne sposoby (kurier lub paczka), W przypadku usług finansowych jest to jeszcze bardziej zauważalna, gdyż sam fakt wspomnianej automatyzacji sprawia, że nie trzeba wniosków przesyłać pomiędzy oddziałami i oczekiwać na podjęcie decyzji – co przekłada się na krótszy czas, w jakim usługa jest realizowana.