/Pytania i Odpowiedzi

Pytania i Odpowiedzi

1. Najczęściej zadawane pytania

1.1 Kto może starać się o pożyczkę?

Żeby aplikować o pożyczkę trzeba mieć:

  • ukończone 18 lat
  • dowód osobisty
  • rachunek bankowy
  • kartę bankową
  • telefon komórkowy
  • adres e-mail

Ponieważ nasz wniosek jest w 100% online, należy mieć dostęp do telefonu komórkowego, tabletu albo komputera.

1.2 Zaaplikowałem o pożyczkę, kiedy dostanę odpowiedź?

Otrzymasz informację o ofercie w ciągu kilku minut od wypełnienia wniosku. Jeżeli aplikacja nie została zatwierdzona, otrzymasz również informację o odrzuceniu aplikacji.

1.3 Kiedy mogę spodziewać się pożyczki na moim koncie?

Po wybraniu przez Ciebie oferty i zatwierdzeniu umowy, wypłata środków zostaje zlecona naszemu systemowi płatności. Przelew wychodzący zostaje przekazany w najbliższej sesji elixir. Także czas oczekiwania na środki może być uzależniony od sesji przychodzących elixir w Twoim banku (realizowanych w dni robocze). Przykładowo przelew wysłany po godzinie 16 od nas trafi do Twego banku po południu następnego dnia. Jeśli minęło więcej niż 3 dni robocze i nie otrzymałeś pieniędzy, skontaktuj się z nami pod numerem: +48 22 652 60 60 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 18:00 lub mailowo: [email protected].

1.4 Czy mogę mieć jednocześnie dwie pożyczki?

Obecnie możesz mieć jedną pożyczkę.

1.5 Co się stanie z danymi dostarczonymi do Monedo Now?

Bezpieczeństwo i dyskrecja są dla nas ważne: nigdy nie ujawniamy danych nieautoryzowanym osobom trzecim. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.

2. O Monedo Now

2.1 Czym jest Monedo Now?

Monedo Now jest znakiem towarowym będącym własnością spółki Monedo Holding SSL GmbH. Pod tą nazwą Monedo Polska Sp. z o.o. wchodząca w skład grupy Monedo Holding SSL GmbH udziela Państwu pożyczek.

Udzielamy pożyczek od 1500 do 20000 zł, od 6 do 48 miesięcy, kiedy średni czas od złożenia wniosku do momentu wydania pozytywnej decyzji o przyznaniu pożyczki zajmuje 5-15 minut z zapewnieniem wysokich standardów bezpieczeństwa.

Oferujemy konkurencyjne i elastyczne warunki spłaty, przejrzyste informacje o kosztach pożyczki.

2.2 W jaki sposób można skontaktować się z Monedo Now?

Możesz do nas zatelefonować, wybierając numer: +48 22 652 60 60, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18.00.

Wiadomości e-mail należy wysyłać pod adres: [email protected].

2.3 Czy Monedo Now jest bezpieczne?

Tak, Ty i Twoje dane jesteście w bezpiecznych rękach. Szyfrujemy wszystkie dane i chronimy je za pomocą zapór sieciowych i kodów dostępu z wieloetapowym uwierzytelnianiem elektronicznym. Dane, które nam dostarczasz, traktujemy w 100% jako poufne oraz nigdy nie udostępniamy nieupoważnionym osobom trzecim. Szczegółowe informacje znajdziesz w sekcji Polityka Prywatności.

3. Moje Monedo

3.1 Jak mogę zmienić moje dane kontaktowe?

Z przyjemnością zaktualizujemy Twoje dane. Wyślij swoje dane kontaktowe na [email protected] lub zadzwoń do Biura Obsługi Klienta +48 22 652 60 60.

3.2 Jak mogę się zalogować do Moje Monedo?

Kliknij na „Moje Monedo” w prawym górnym rogu paska menu. Wystarczy, że przygotujesz numer telefonu lub adres e-mail podane przy składaniu wniosku. Następnie:

  • Po wpisaniu numeru telefonu otrzymasz SMS z jednorazowym kodem, za pomocą którego zalogujesz się do Moje Monedo.
  • Po wpisaniu adresu e-mail otrzymasz wiadomość z jednorazowym linkiem, za pomocą którego zalogujesz się do Moje Monedo.

3.3 Czy mogę zalogować się na Moje Monedo, pomimo braku otwartej pożyczki?

Tak, jeśli kiedyś miałeś aktywną pożyczkę w Monedo to możesz zalogować się na Moje Monedo za pomocą podanego numeru telefonu lub adresu e-mail.

4. Wymagania do wniosku o pożyczkę

4.1 Kto może starać się o pożyczkę?

Żeby aplikować o pożyczkę trzeba mieć:

  • ukończone 18 lat
  • dowód osobisty
  • rachunek bankowy
  • kartę bankową
  • telefon komórkowy
  • adres e-mail

Ponieważ nasz wniosek jest w 100% online, należy mieć dostęp do telefonu komórkowego, tabletu albo komputera.

4.2 Jakie informacje są potrzebne, aby aplikować o pożyczkę?

Do wypełnienia wniosku będą potrzebne następujące dane:

  • imię i nazwisko
  • numer PESEL
  • numer dowodu osobistego
  • adres zamieszkania
  • adres e-mail
  • numer telefonu komórkowego

Dodatkowo potrzebne będzie określenie kwot i źródeł wszystkich dochodów, okres zatrudnienia, dane dotyczące miejsca pracy i zawodu, łączna kwota miesięcznych obciążeń z tytułu pozostałych pożyczek/kredytów spłacanych przez Pożyczkobiorcę, informacje adresowe i kontaktowe pracodawcy oraz numer rachunku bankowego Pożyczkobiorcy (IBAN). Podane przez Ciebie informacje zostaną wykorzystane wyłącznie do przygotowania oferty. Twoje dane są chronione i nie będą udostępnione osobom trzecim.

5. Proces aplikacyjny

5.1 Jak zaaplikować o pożyczkę?

To proste i szybkie! Przejdź do naszej strony głównej: https://www.monedo.pl/now, wybierz kwotę i wysokość miesięcznej raty. Naciśnij “Weź pożyczkę”, po czym już tylko kilka kroków będzie Cię dzieliło od ukończenia aplikacji. Po wypełnieniu wniosku przedstawimy Tobie kilka ofert, spośród których będziesz mógł dokonać wyboru. Jeśli otrzymana oferta odpowiada Twoim potrzebom, w celu zawarcia umowy należy wpisać kod sms na stronie wniosku o pożyczkę. Kod sms zostanie wysłany na podany numer telefonu komórkowego. Wprowadź kod sms w wyznaczonym polu oraz naciśnij przycisk “Potwierdź w celu zatwierdzenia umowy”. Aby dowiedzieć się więcej o procesie aplikacji, odwiedź zakładkę “Jak to działa?”.

5.2 Czy mogę anulować aplikację?

Jeśli wniosek zostanie porzucony przed ukończeniem, wygaśnie automatycznie. Jeśli chcą Państwo złożyć nowy wniosek, poprzedni również zostanie automatycznie unieważniony.

5.3 Zaaplikowałem o pożyczkę, kiedy dostanę odpowiedź?

Otrzymasz informację o ofercie w ciągu kilku minut od wypełnienia wniosku. Jeżeli aplikacja nie została zatwierdzona, otrzymasz również informację o odrzuceniu aplikacji.

5.4 Dlaczego moja aplikacja nie została zatwierdzona i co mogę zrobić?

Aplikacja może nie zostać zatwierdzona, jeżeli nie zostały spełnione kryteria wymagane do pozytywnej weryfikacji i oceny ryzyka kredytowego.

Aplikacja o pożyczkę jest odrzucana, kiedy nie spełniasz między innymi formalnych warunków do udzielenia pożyczki:

  • masz mniej niż 18 lat;
  • nie jesteś obywatelem Rzeczpospolitej Polski;
  • jesteś wpisany do jednego z rejestru dłużników;
  • Twój formularz rejestracyjny zawiera błędy.

5.5 Kiedy mogę spodziewać się pożyczki na moim koncie?

Po wybraniu przez Ciebie oferty i zatwierdzeniu umowy, wypłata środków zostaje zlecona naszemu systemowi płatności. Przelew wychodzący zostaje przekazany w najbliższej sesji elixir. Także czas oczekiwania na środki może być uzależniony od sesji przychodzących elixir w Twoim banku (realizowanych w dni robocze). Przykładowo przelew wysłany po godzinie 16 od nas trafi do Twego banku po południu następnego dnia. Jeśli minęło więcej niż 3 dni robocze i nie otrzymałeś pieniędzy, skontaktuj się z nami pod numerem: +48 22 652 60 60 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 18:00 lub mailowo: [email protected].

5.6 Czy mogę mieć jednocześnie dwie pożyczki?

Obecnie możesz mieć jedną pożyczkę.

6. Dodanie karty płatniczej do obsługi pożyczki

6.1 Dlaczego muszę dodać kartę do spłaty?

Każdemu z nas zdarza się zapomnieć o spłacie raty. Dodanie karty zapewni Ci komfortową i łatwą spłatę pożyczki oraz pewność, że Twoja rata zostanie zapłacona w terminie.

6.2 Czy umowa pożyczki jest zawarta w sytuacji, kiedy karta nie została dodana?

Nie, podanie karty jest krokiem niezbędnym do ukończenia wniosku. Gwarantujemy, że zapewni Ci to komfortową spłatę pożyczki.

6.3 Co jeśli nie posiadam karty płatniczej?

Podanie karty jest krokiem niezbędnym do pomyślnego ukończenia wniosku. Jeśli nie posiadasz karty płatniczej nie będziesz mógł dokończyć wniosku.

6.4 Dlaczego moja karta została odrzucona?

Poniżej znajdziesz kilka powodów, które mogą blokować dodanie karty:

  • błędnie wypełnione dane o karcie;
  • właściciel karty inny niż osoba wnioskująca o pożyczkę;
  • termin ważności karty krótszy niż 3 miesiące lub przekroczony termin jej ważności;
  • Karta ma zablokowane przez bank płatności w internecie (dostępne są tylko płatności w terminalach płatniczych) lub są nałożone limity kwotowe na płatności online.

Rekomendujemy kontakt z bankiem, który wydał Twoją kartę, w celu wyjaśnienia problemu.

6.5 Niechcący przerwałem dodawanie karty. Jak mogę wrócić do tego kroku?

Jeżeli z jakichś przyczyn przerwiesz proces wypełniania danych o karcie, system automatycznie wyśle do Ciebie link na adres e-mail podany we wniosku o pożyczkę. Po kliknięciu w link powrócisz do kroku, na którym przerwałeś z możliwością dokończenia wniosku.

6.6 Co to jest numer CVV?

Jest to trzycyfrowy kod weryfikacyjny, który znajdziesz na pasku podpisu, na odwrocie karty.

6.7 Jakiego rodzaju karty płatnicze są akceptowane?

Akceptujemy karty debetowe (podpięte do konta osobistego) oraz kredytowe. Do spłaty pożyczki możesz podpiąć następujące karty: Visa i MasterCard.

6.8 Czy mogę dodać kartę mojej żony?

Nie, karta do spłaty pożyczki musi stanowić Twoją własność, tj. osoby, która zaciąga pożyczkę.

6.9 Co mam zrobić jeżeli moja karta zostanie skradziona lub z zgubiona?

Poinformuj nas o tym pod numerem tel.: +48 22 652 60 60 lub mailowo: [email protected]. Karta zostanie odłączona.

6.10 Czy mogę wycofać zgodę na obciążanie mojej karty płatniczej?

Tak, w tym celu prosimy wydrukować oświadczenie o cofnięciu zgody na obciążanie karty, podpisać je i przesłać do nas na [email protected]. Oświadczenie można pobrać tu.

6.11 Co się stanie jeżeli nie będę mieć środków na karcie?

Podejmiemy 4 próby pobrania środków z Twojej karty. Pierwsza nastąpi w dniu wymagalności raty. Po każdej nieudanej próbie kolejna będzie podejmowana następnego dnia. Jeżeli po 4 próbach rata nie zostanie pobrana, to będzie to skutkować obowiązkiem zapłaty raty przelewem tradycyjnym. Numer konta, na który należy dokonać spłaty znajdziesz w Moje Monedo lub w umowie pożyczki.

6.12 Co jeżeli ważność mojej karty jest krótsza niż okres spłaty pożyczki?

Utrata ważności karty nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty pożyczki zgodnie z harmonogramem ustalonym w Umowie pożyczki. Dlatego przed upływem ważności Twojej karty, nasz system będzie generował powiadomienia z prośbą o dodanie nowej karty. W sytuacji, kiedy nowa karta nie zostanie dodana, obowiązek spłaty pożyczki będzie musiał być realizowany przelewem tradycyjnym.

7. Spłata

7.1 W jaki sposób mogę spłacić pożyczkę?

Najłatwiej spłacać pożyczkę automatycznym przelewem z konta. Można ustawić taki przelew dodając kartę płatniczą w profilu Monedo. Po zalogowaniu należy kliknąć w prawym górnym rogu w ustawienia profilu oraz dalej w Płatności. Następnie należy wykonać kroki przedstawione w tym menu. Dla zalogowanych wystarczy kliknąć ten link: https://my.monedo.pl/client-application/profile/cards

Pożyczkę możesz spłacić w dowolnym momencie, wykonując przelew bankowy lub logując się na Moje Monedo i dokonując spłaty poprzez opcje dostępne na stronie.

Numer konta do spłaty znajdziesz w Umowie lub w Moje Monedo. Spersonalizowany numer IBAN zapewnia bezpieczeństwo i poprawność dokonywanych płatności.

Dokonując przelewu bankowego, pamiętaj, aby w tytule podać numer pożyczki, imię, nazwisko zgodnie z umową, abyśmy mogli łatwo zidentyfikować Twoją płatność.

7.2 Kiedy i jak należy dokonać spłaty pożyczki/rat pożyczki?

Pożyczkę możesz spłacać w ratach określonych w harmonogramie spłaty. Ratę pożyczki należy spłacić najpóźniej rano w dniu zapadalności raty, tak aby przelew wychodzący z Twego Banku mógł w tym samym dniu zostać przesłany do nas.

W Moje Monedo możesz dokonać spłaty kolejnych lub dokonać całkowitej spłaty pożyczki.

7.3 Czy mogę przedłużyć pożyczkę?

Nie, przykro nam. Gdy warunki zostały ustalone, nie można ich zmodyfikować. Musisz spłacić pożyczkę zgodnie z ustalonymi warunkami.

W przypadku problemu ze spłatą pożyczki prosimy o kontakt z Działem Windykacji pod numerem telefonu: +48 22 652 60 60.

7.4 W jaki sposób mogę dokonać częściowej wcześniejszej spłaty mojego zobowiązania?

Możesz dokonać częściowej spłaty zobowiązania w dwóch prostych krokach:

  1. Pobierz ten dokument Wniosek o wcześniejszą spłatę zobowiązania, wypełnij go, podpisz i zeskanuj, a następnie wyślij do nas: [email protected]

  2. Dokonaj płatności, korzystając z informacji zamieszczonych w Moje Monedo.

Kiedy wykonasz obie te czynności, przetworzymy zlecenie i wyślemy zaktualizowany plan spłat.

7.5 W jaki sposób mogę dokonać całkowitej spłaty mojego zobowiązania?

W Moje Monedo możesz dokonać całkowitej spłaty pożyczki. Aktualną kwotę do spłaty pożyczki możesz zawsze sprawdzić w Moje Monedo.

7.6 Czy mogę odstąpić od umowy pożyczkowej?

Aby zrezygnować z pożyczki musisz wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które znajdziesz jako załącznik do umowy. Wypełnij odstąpienie od umowy, podpisz i zeskanuj, a następnie wyślij do nas: [email protected]. Odstąpienie od umowy jest możliwe w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia.

8. Opłaty i odsetki

8.1 Jakie są warunki pożyczki? Ile wynosi prowizja i oprocentowanie?

Każda z naszych pożyczek jest spersonalizowana. Dlatego po złożeniu wniosku o pożyczkę w Monedo Now analizujemy wszystkie dostarczone informacje i dostosowujemy ofertę do Twoich potrzeb. Przedstawimy Tobie kilka ofert, gdzie wyraźnie podane zostaną szczegółowe warunki oferty. Będziesz mógł wybrać ofertę, która Tobie pasuje.

9. Prywatność

9.1 Co się stanie z danymi dostarczonymi do Monedo Now?

Bezpieczeństwo i dyskrecja są dla nas ważne: nigdy nie ujawniamy danych nieautoryzowanym osobom trzecim. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności.

9.2 Gdzie mogę dowiedzieć się więcej o warunkach usług Monedo Now?

Pracujemy ciężko, aby zapewnić odpowiedzialne i sprzyjające warunki spłaty pożyczki. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą stronę, gdzie znajdziesz kalkulator przykładowej oferty oraz informację jak wziąć pożyczkę krok po kroku.

10. Kontakt z Biurem Obsługi

10.1 Jak mogę się skontaktować?

Możesz się z nami skontaktować pod numerem telefonu: +48 22 652 60 60 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00. Wiadomości e-mail należy wysyłać pod adres: [email protected].

10.2 Jak mogę złożyć reklamację?

Reklamacje prosimy przesyłać na adres e-mail: [email protected] z dokładnym opisem zaistniałej sytuacji.